wtorek, 25 lutego 2014

Mycie włosów odżywką - moje spostrzeżenia.

Cześć :)
Ostatnio dopadła mnie mała mania dbania o włosy ( manie takie pojawiają się u mnie okresowo ;)) Przeglądając moje zapasy kosmetycznie doszłam do wniosku, że warto by było zrobić swoim włosom odpoczynek od szamponów. Jak pomyślałam tak zrobiłam.

O metodzie mycia odzywką słyszałam już dawno temu, ale nie miałam odwagi jej wypróbować. Mycie odżywką brzmi trochę nieprawdopodobnie, bo nie na tym polega funkcja tego kosmetyku.
Na forach i blogach dowiedziałam się, że odżywka dobrze radzi sobie ze zmyciem zabrudzeń oraz OLEJU. Jak w to, że odżywka jest w stanie umyć włosy mogłam uwierzyć na słowo, ale zmywanie oleju musiałam przetestować.
Cała filozofia mycia odżywką polega na nałożeniu jej na skalp i długość włosów, delikatnym jej wmasowaniu, pozostawieniu jej na chwilę na głowie ( około 10-15 minut) i zmycie letnią wodą. Włosy mają być oczyszczone - brzmi pięknie, a jak jest w rzeczywistości. 

Do swoich eksperymentów wybrałam odżywkę bez spłukiwania Joanna -Mak i bawełna


Wrażenie po pierwszym myciu:
Postanowiłam zadziałać od razu z "grubej rury" - kilka godzin wcześniej nałożyłam na włosy oliwkę Babydream fur mama. Postąpiłam tak jak zostało to zalecone przez inne blogerki. Efekt? Totalne zaskoczenie. Myślałam, że włosy będą się nadawać do kolejnego mycia, a były lśniące, wygładzone i odbite u nasady. Mimo wcześniejszego nałożenia oleju niebyły ani trochę tłuste.

Kolejne mycia:
Jak pierwsze wrażenie było jak najbardziej na plus, to kolejne pozostawiały trochę do życzenia. Kolejne mycie odżywką poskutkowało włosami przyklapniętymi, ale nadal miękkimi. Jednak dalej wolałam nie ryzykować i umyłam włosy delikatnym szamponem.  Przez kilka dni wracałam do odzywki , ale scenariusz się powtarzał :)

Wnioski:
Mycie odzywką oceniam jak najbardziej na plus, jednak z uwzględnieniem użycia szamponu co trzecie/czwarte mycie. Delikatnie wzmaga przetłuszczanie, ale mi to nie przeszkadza ponieważ myję włosy codziennie.Doboru odżywki do mycia dokonałam na podstanie lektury blogów doświadczonych włosomaniaczek i forum wizaz.pl 

A wy używacie kosmetyków nie koniecznie zgodnie z ich sposobem użycia ;) ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz